Nintendo

Bit & Bait: E3

Bit & Bait ialah lajur mingguan di mana Ketua Pengarang Robert berkongsi pendapatnya tentang permainan video dan industri pada hari Ahad yang malas. Bacaan ringan untuk satu hari rehat, Bits & Bytes adalah pendek (kecuali minggu ini), to the point, dan sesuatu untuk dibaca dengan minuman yang enak.

E3 pertama saya adalah pada tahun 2014. Saya merujuknya pada masa itu sebagai item senarai baldi ditandakan secara rasmi. Tujuh tahun kemudian, saya masih mengimbau kembali dengan penuh kasih sayang pada perjalanan pertama itu. Skim saya untuk ke E3 adalah mudah: Saya mendapat akses terima kasih kerana bekerja untuk Nintendojo tetapi hotel menelan belanja terlalu banyak, jadi naik kereta api redeye ke Los Angeles (tempat konvensyen diadakan secara tradisional) dan pergi ke ekspo tepat ketika ia dibuka . Luangkan masa seharian untuk menerokai persembahan, mencuba permainan, kemudian pada waktu petang, balikkan proses itu dan pulang ke rumah ke Bay Area awal keesokan harinya. Pada pukul 10 malam, saya mendapati diri saya menaiki bas Amtrak Thruway yang besar dalam perjalanan ke selatan.

Saya telah menaiki kereta api Amtrak sebelum perjalanan itu, tetapi pengalaman berlepas dari stesen Jack London Square di Oakland melalui bas adalah satu binatang yang berbeza. Saya menemui apa yang sehingga hari ini "tempat saya", dua tempat duduk di bahagian belakang bersebelahan dengan bilik mandi kecil. Jarang sesiapa yang pernah menggunakan kepala khusus ini kerana ia sangat janggal untuk bergerak di dalam semasa bas berzikir dan zag merentasi lebuh raya, supaya tempat duduk itu menjamin tahap privasi dan pengasingan yang relatif sepanjang perjalanan. Saya mengetahui bahawa perjalanan bas lewat malam adalah menarik untuk orang yang menonton, bersendirian. Rangkaian pengembara itu menawan hati, gabungan orang ganjil dan rata-rata Joes dan Janes yang, mungkin lebih daripada pada waktu siang, biasanya tidak akan berakhir siku-ke-siku pergi ke mana-mana bersama-sama. Sipi, hampas, nenek, kanak-kanak kolej dan wartawan permainan gemuk yang menggeliat di tempat duduk yang semakin tidak selesa, hanya untuk menamakan beberapa.

Menatap lebuh raya hitam pada waktu malam adalah ciri zaman kanak-kanak saya. Ibu bapa saya adalah burung hantu malam, jadi kami sering mendapati diri kami pulang ke rumah di bawah perlindungan kegelapan, ayah saya memandu dan memainkan segala-galanya daripada '80-an New Wave hingga' 90-an rock di radio. Semasa asfalt bergemuruh di bawah Thruway, saya melihat ke dalam campuran yang biasa antara kegelapan legam dan lampu ekor membayangkan bagaimana konvensyen itu akan berlaku. Kuasa Nintendo and EGM telah memberi saya gambaran kabur dalam fikiran saya tentang apa yang diharapkan dari gerai, tetapi tiada apa yang konkrit. Apabila udara di dalam bas semakin panas dan saya cuba memaksa diri saya untuk berehat untuk keesokan harinya, saya berasa gelisah dan teruja. Saya akhirnya hanyut dalam tidur yang berpeluh dan bangun dalam keadaan resah di Santa Barbara, perhentian penghubung kami.

Pada pukul enam pagi, udara sejuk sangat dialu-alukan semasa saya turun dari bas. Jemaah kecil dari Thruway kami disertai oleh komuter awal pagi dan pengembara yang sudah berkumpul di luar. Stesen Santa Barbara berasa sangat SoCal. Dibina pada permulaan abad ini, seni bina gaya misi Sepanyol dan pokok palma adalah indah, ketenangan yang hanya dipecahkan oleh gelandangan sekali-sekala menggunakan bangku sebagai katil. Akhirnya, kereta api kelihatan dan kami semua naik ke atas. Jika Stesen Santa Barbara cantik, maka Union Station di LA adalah menakjubkan. Hab transit yang besar, tempat bas dan rel semuanya bersambung, direka bentuk dengan gabungan seni bina art deco dan misi Sepanyol yang sama seperti kakaknya. Saya bergegas melalui koridornya yang panjang cuba memulakan langkah seterusnya dalam perjalanan saya. Sebagai seseorang yang dibesarkan di AC Transit dan BART, saya bingung dengan laluan kereta api bawah tanah berwarna ketika saya cuba menuju ke pusat konvensyen.

Akhirnya, selepas memikirkan kereta api mana yang hendak dinaiki, selepas 12 jam perjalanan, saya mengikuti kerumunan wartawan ke Pusat Konvensyen LA. Terjatuh betul-betul di sebelah Staples Center, saya terpesona dengan E3 yang sangat besar dan sepanduk pengiklanan yang tergantung di mukanya. Di dalamnya, beribu-ribu orang dari seluruh dunia bergaul dan berkeliaran di dewan. Saya kagum dengan gerai yang rumit yang merasakan dalam beberapa kes seperti berjalan-jalan melalui Disneyland dan faksimilinya yang rumit. Penjual menjual barangan mereka, pengembang dari semua saiz menjaja permainan mereka, dan kafeteria menjual makanan yang sangat mahal. Semasa saya cuba untuk mendapatkan kedudukan, saya mula bertanya orang di mana saya boleh mencari Nintendo. Seseorang menjelaskan bahawa terdapat dua dewan utama di E3, dan pada masa itu Nintendo, Sony, dan Microsoft mendudukinya bersama-sama. Akhirnya tahu ke mana hendak pergi, sudah tiba masanya untuk menyegarkan diri. Saya berpeluh melekit dan menjijikkan dan menuju ke bilik air untuk menyegarkan diri. Saya menggosok gigi dan menyimbah air ke muka saya, tidak merasakan satu iota bersih tetapi bersedia untuk mula melihat sekeliling.

Banyak gerai yang indah, tetapi Nintendo adalah kegemaran saya. Warnakan saya berat sebelah, tetapi gerai Nintendo hampir selalu yang paling menarik dan mengagumkan. 2014 merupakan tahun yang besar bagi syarikat, dengan Splatoon and Super Smash Bros. Wii U mengambil hartanah utama di tingkat pameran. Hari itu adalah pusingan beratur, bermain permainan, mencatat nota, makan makanan mahal, mendapatkan sedikit barang curian, dan kemudian keluar semula ke Stesen Union untuk pulang ke rumah. Saya merampas beberapa ekor Anjing Wetzel dari gerai Wetzel's Pretzels di stesen (tradisi baharu telah bermula) dan memakannya di platform sambil menunggu kereta api saya. Sebaik sahaja di atas kapal, keseluruhan proses dari 24 jam sebelumnya berulang dengan sendirinya. Saya sekali lagi turun ke udara pagi yang sejuk selepas satu lagi perjalanan yang melelahkan selama 12 jam, tetapi kali ini angin sejuk lapisan marin yang menyelubungi Kawasan Teluk mengenai muka saya.

Melangkah pulang ke rumah, saya terfikir bagaimana saya baru sahaja melakukan sesuatu yang saya fikir tidak akan saya lakukan. Saya telah pergi ke E3. Saya telah melihat perkara yang saya hanya pernah dapat membaca tentang majalah. Saya bekerja secara teknikal, ya, tetapi ia adalah saat yang luar biasa untuk memenuhi hasrat. Saya telah pergi setiap tahun sejak itu, kecuali tahun 2020 dan tahun ini, dan saya tidak pernah mengambil hak istimewa itu. Melihat kepada versi digital sahaja E3 2021, hati saya terharu melihat begitu banyak keterujaan dan keghairahan di sekeliling acara itu. Beberapa tahun kebelakangan ini penat "adakah kita memerlukan E3 lagi?" ceramah telah mendarat dengan gemuruh dengan setiap apa yang dipanggil bahagian pemikiran yang saya baca. Pertunjukan adalah tontonan. Ini semua tentang menjatuhkan rahang dan menyatukan kumpulan orang yang sebaliknya tidak akan bersilang. Ini adalah cara untuk pembangun menunjukkan kerja keras selama berbulan-bulan malah bertahun-tahun dan untuk peminat menjadi tergila-gila dengan hobi yang sangat mereka sukai sekali lagi.

E3 ialah sebuah institusi. Ia di sini untuk kekal. Diam dan bersenang-senang.

Jawatan Bit & Bait: E3 muncul pertama pada Nintendojo.

Artikel Asal

Sebarkan cinta
Tunjukkan Lagi

Artikel yang berkaitan

Sila tinggalkan balasan anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda *